2008. augusztus 5., kedd

#37 Egyetleneim OST [2007]

Sziasztok

Ismét egy hét szünet, de muszáj mást csinálni, mert már augusztus van és még semmit se csináltunk...
Erre a hétre is találtam remek albumot, sőt zseniálisat. És ezúttal úgy fog tűnni, mintha Filmet is ajánlanék...
Válogatás-Filmzene következik Palotai Zsolt úr keze nyomán. Ezek után egy kicsit tágabb a témakör mára,de próbálok mindenről egy keveset írni.
Kezdjük Palotaival, akit emlegettünk már de még mindig nem szóltunk Róla sokat. '61-ben született Győrben. Zenei sulik után a TF-et végezte el, majd ráadásként egy gyógypedagógiai diplomát is megcélzott, hisz mi más kellhet egy DJ pályafutáshoz. 91től a Tilos zenei főszerkesztője, jövőzene című műsora több mint 10 éve fut. Zenei ízlése ezáltal igen kiterjedt, mi főleg Dub, Elektro és D&B oldaláért szeretjük. Ő tehát a zenei rendezője Filmünk zenéjének, de beszéljünk egy kicsit a mozgóképről is.



Az Egyetleneim című film egy társat kereső fiú zaklatott napjairól szól, valós történetek alapján. Az esemény két szálon fut: egy burleszkszerű társkeresési hajsza és egy tragikomikus szerelmi történet. A főhős sztereotip ismerkedési próbáit és annak kudarcait egyre megalázóbb és abszurdabb helyzetek váltják fel, fokozatosan elveszti naiv ideáljait. Rafinált ismerkedési módokat folytat, nyomoz, chatel, ámokfut, végigjárja a szubkultúrák bugyrait. Ismerkedik utcán, buszon, plazában, múzeumban, moziban, könyvtárban, fogorvosnál, strandon, koncerten és partykon. Képzelődéseiben kudarcait, a randikat és a nőket katalogizálja. Romantikus rajongóból hideg nőcsábásszá, közönyös szemlélővé válik, végül a felőrlődés határán, mindenről lemondva találkozik élete szerelmével. Ez idáig egy normál film lenne, csakhogy Nemes Gyula zseniális filmjének alig járunk a felénél. Tovább persze nem ecsetelném, hátha Valamelyiktek megnézi.
A Rendező filmje felét saját életéből vette, a megfilmesítésnek egy hátsó szándéka saját harcának objektív megfigyelése volt (már a moziban).

A főszerepben Kovács Krisztián

'97ben született meg a film alapötlete, '99-ben már díjat kapott a szinopszisra, ám a film csak 2003 körül kezdhetett el alakot ölteni anyagi okokból, mivel a prágai Filmművészeti Akadémiára járó Rendezőnek ez volt a diplomafilmje (azaz az első nagyjátékfilmje). A forgatókönyv másik fele jóbarátjának, Beregi Tamásnak az életéből van, aki az ötleten osztozva könyvet írt a filmmel azonos címen saját életéből vett szitukkal, amelyek így 'minden közös' alapon belekerültek a filmbe. Aki kíváncsi hogy Beregi Tamás mennyire beteg eszközökkel készült a könyvére az nézze meg EZT:LINK (Bálintnak kötelező, legalább az Ismerkedést megkönnyítő technikai segédeszközök a Szigeten/Infra szemüveg-ig el kell jutnod:)


A mű egyediségét érzékeltetve meg kell jegyezni, hogy a fiatal tehetségek mellett, önmagukat játszó amatőrszereplők játszanak egyenrangúan kultikus személyiségek mellett. Tíz év után tér vissza a vászonra Avar István, Balkay Géza, Bodrogi Gyula, és színészként tűnnek fel olyan zenészek, mint Babos Gyula, Bárdos Deák Ágnes, efZámbó István, Lovasi András, Víg Mihály.
Csak az őszi forgatási szakaszban 83 jelenetet vettek fel, 44 helyszínen (Kispál-koncert, Pecsa, forgalmas utca, táncház, Zöld Pardon, Sziget, West Balkán, A38,...), száznál is több szereplővel.

A film főszerepeit Kovács Krisztián és a mindig gyönyörű Tóth Orsi játsszák

Tóth Orsi

Mielőtt kibeleztek szóljunk a filmben összevágott remek zenék szerzőiről is.
Beatmanhez még nem, de Ludmillához már volt szerencsém, remek zenét játszik élő szettjei alkalmával, csak ajánlani tudom, itt most két (a nyitó és a záró főcím) dallal képviselteti magát. Valahol azt hallottam, hogy Ő Palotai kegyeltje (talán épp Superman köpött) így tehát érthető az igen elegáns pozícióba kerülése a film kapcsán, de tegyük hozzá: én zene alapján megérdemeltnek érzem a döntést.


Ludmilla és Beatman


A Membran a kilencvenes évek közepén jött létre (Pejkó Balázs, Papp Ferenc és Séfer Pál a.k.a. DJ Cadik). Zenéjük alapjai olyan stabil pontokon nyugszanak mint a hiphop vagy a Jazz, különleges hangzásvilágukhoz ugyanúgy felhasználnak akusztikus hangszereket mint elektronikus effektereket.
A Másféllel én a pszihósok éves buliján találkoztam még kb 2002ben először, tudni kell róluk hogy szerintem ők nem is egy zenekar hanem inkább egy fíling.
Modulról (ismertebb nevén DJ Mango) nem tudom hogy szóltam-e már, Ő megér egy külön cikket (majd), ha infó kell nézzétek a műsorát az MTV-n.
A Toy Division albumát már letöltöttétek remélem az együttes honlapjáról ingyen az ajánlómat követően, most már tudjátok honnan tudtam Róluk.
A ColorStar 'Six Steeps on The Moon' c. számáról nincs véleményem, egyszerűen annyira zseniálisan illeszkedik a film hangulatához hogy....


Blablából ennyi, jöjjenek a videók.


Sajnos videót is kb annyira nehéz beszerezni mint a filmet vagy az albumot (ha valakinek megvan a film plíz szóljon), szóval két verzió van, vagy Bastianó aláírja a csekket és kimegy, vagy letöltitek a főcímet és a záró jelenetet a két ajánlott számmal Beatman jóvoltából INNEN és INNEN.



Valamint a film előzetese megtalálható még itt is,
a Toy Division, a ColorStar és Ludmilláék zenéjével.






Egyetleneim OST [2007]


TrackList:

1. Beatman és Ludmilla: Inka [Backdraft remix]
2. Membran: Ladystyle
3. Modul: Dreamslide (a.k.a. Delay @ Chi rec.)
4. Ez a divat: Moonsong
5. Toy Division: Budapest Resonance
6. karminsky Experience: The Hip Sheik [Palotai remix]
7. AMB: Romeo
8. Másfél: Angyaltojás
9. Color Star: Six Steps on the Moon
10. Másfél: Idegen anyag [Membran remix]
11. Beatman és Ludmilla: Amira



Orsi





* * *

1 megjegyzés:

Forget írta...

hali, nemtod hol lehet beszerezni a film zenéjét??

ha érdekel még a film, megvan nekem.

forget@vipmail.hu