2008. június 16., hétfő

#32 Hybrid - I Choose Noise [2006]

Azt hittem már sohasem dől el hogy mi lesz a mai menü, de aztán jött a felvilágosodás és ez:
Progressive Break, sajnálom a teljes zenei paletta kiteljesedéséhez és az elektronikus zene indokolatlan előnyhöz juttatása érdekében kénytelenek vagyunk tiszteletünket tenni Mike Truman és Chris Healings előtt, akik '99 környékén hozták létre közös stúdiójukat. Első albumuk tehát 99ben látott napvilágot, zenei anyagának különlegessége abban állt, hogy a progressive elektronikus zenét vegyítették szimfonikus elemekkel, az album létrehozásához a saját zenei sávjaik elkészítése után az Orosz Állami Szimfonikusokat bérelték fel és segítségükkel olyan zenei anyag állt össze a CDn amely az Underworld, a Massive Attack vagy Moby szintjére emelte a duót, ez utóbbi 'Play' című albumának turnéjára el is hívta Őket előzenekarnak.
2003ban új album készült el, amely egy megfelelő utóda volt az elsőnek, zeneileg sokkal szerteágazóbb miután a fiúk sok, a stílusuktól igen különböző zenét kezdtek el kedvelni kezdve Alexander Gretchaninov Orosz zeneszerzővel, a Radiohead-en át a The Doves-ig, az albumon együtt dolgoztak többek között a 'New Order'-ből ismert Peter Hookkal is, így kivitelében egy igen változatos és gazdag albumot kreáltak.
Szerencsénkre ezek után sem álltak le, 2006ban visszatértek a duális zeneszerzéshez, azaz az elektronikus sávok komolyzenével való keveréséhez és elkészítették harmadik stúdióalbumukat:


Hybrid - I Choose Noise [2006]



Az album azonban magán hordozza a teljes múltjukat, így ezt az albumot is bőven elárasztják a vendég énekesek, így John Graham(Tilt) és Perry Farrell(Jane's Addiction, Thievery Corporation vokálok) mellett olyanok is szerepet kaptak, mint Kirsty Hawkshaw a britt zeneszerző és énekes, akinek kollaborációs listája már önmagában is figyelemreméltó.

Ez az album szerencsére már itthon is nagy sikert aratott, így nem csak Palotai játszotta sokat a repertoárjába illő számokat, de a Tilos és a Petőfi is műsorára tűzte igen gyakran, így könnyen lehet hogy ismertek jónéhány számot a lemezről.
Remélem a durva bevezető ellenére nem kategorizáltátok be ezt az albumot egyből az elektronikusok közé, mert manapság majdnem minden album alapja az elektronika, de itt a hangsávok száma a megszokott többszöröse, így egy igen dús hangzás áll elő és nem elhanyagolható tény hogy ezen sávok megalkotásakor nem egy tucat hangszert hanem egy egész komolyzenei társulatot használnak a fiúk.
Jó hallgatást, jöjjenek a videók.



Ismét megfelelő minőségű és tartalmú videó hiányban szenvedtem, de sebaj, jöjjön egy videó nélküli videó és egy szám, ha esetleg túl akarjátok magatokat adagolni akkor a post végén a hybrid site-on van lejátszó jó sok remek számmal.


Hybrid - Gravastar (a 'Morning Sci-Fi' című második albumukról, csak hogy legyen valami full elektronikus)





Mivel videó nincs, jöjjön csak zene,
a kedvenc számom innen:



2008. június 13., péntek

Tricky - Evolution Revolution Love

Tricky - Evolution Revolution Love
2001 - ANTI (Epitaph Records)
From the Album : Blowback
Directed by Jake Scott :IMDB:





Tricky-ről már volt szó, mint a Massive Attack egyik alapító tagja, azóta azonban külön dolgozik, ezt a számot a 'Live' énekesével, Ed Kowalczyk-kal és Tricky saját felfedezettjével, Hawkman-nel együtt készítette el. Hogy be tudjátok lőni: Tricky kezd, utána Kowalczyk a refrénnel, majd a másik kopasz afro pedig Hawkman. Ráadásként Tricky néhány gondolata a számról: "It's a song about different people from different planets and how they all feel the same thing. Me and Hawk and me and Ed are very different, but we come from the same experiences. Everyone's alike in some way."

2008. június 11., szerda

3as6árh1

Tisztelt Hölgyek, Urak

Iszonyatosan vártuk, de végre itt van: Pénteken ismét Illegalparty a 3as6árh1en.
9 helyszín, köztük lesz persze Dub, Experimental, Drum and Bass, TripHop (Tilos Rádió), Break, Minimal és még sok más finomság, személyes kedvencem a psychedelic is remélhetőleg feltűnik majd a stílusok között, de ha nem, ez a buli akkor is egyedülálló. És egy nagyon fontos részlet: ingyenes, csak egy autó vagy egy kis kalandvágy kell hozzá hogy feljuss Budapest egyik tetejére.

Remélem találkozunk!



2008. június 9., hétfő

#31 Andreas Johnson - Liebling [1999]

Egy napos késés, sebaj. Eheti ajánlónk is a tökéletes változatosság jegyében lett kiválasztva, de stílust nem kaptok, mert van rá egy 3betűs szó, de azt én ide még1szer nem írom le...
Azok kivételével akiknek annak idején mutattam a mai albumot valószínűleg igen kevesen ismeritek a most következőt. Annak ellenére meggyőződésem, hogy minimum jó véleménnyel lesz róla általában mindenki, mert egy igen kellemes és remek album a mai célpont.
A történet nálam úgy kezdődött, hogy nemtom milyen felindulásból, de mindenesetre Feri egy nap olyan 2001 környékén beállított ezzel az albummal (eredetiben) és nekem adta, mert hogy szerinte jó. Akár milyen durva is ilyet leírni, de Ferinek igaza volt:). Az albumot rojtosra hallgattam és az ajánló írása közben döbbentem rá, hogy még mindig az összes szám összes sorát tudom kívülről.
Most azonban jöjjön egy újabb remek fordulat, mai előadónk Svéd(!). 1970 márciusában látta meg a napvilágot Lund közelében. Szülei Jazz zenészek, így folyamatos turnézás és az otthon hiánya jellemezte gyermekkorát, kamaszkorát javarészt Stocholmban töltötte, ahol egy időre sikerült letelepedniük. Mint szülei, Andreas is zenélni kezdett, első próbálkozásként egy 'Planet Waves' nevű formációban énekelt, amit egy album után otthagyott és szólókarrierbe kezdett. Első lemeze, a 'Cottonfish Tales' nem lett túl nagy siker, azonban nem adta fel és 1999ben kapott még egy albumra pénzt, ezúttal a Warnertől, és ez már meghozta számára a várva várt sikert:


Andreas Johnson - Liebling [1999]



Az albumot a 'Glorious' c. szám futtatta be, neki köszönhetően közkedvelt lett Svédország határain túl is, főleg Angliában és az Egyesült Államokban.
Annak ellenére hogy az említett szám lett csak egyértelmű sláger az albumról, véleményem szerint az első három szám hibátlan és a többiek között is csak olyan hiányosságok vannak hogy túl emocionálisra sikerültek.
Tessék az albumot meghallgatni, már csak azért is, mert egy újabb remek színfoltot képviselhet az ember zenei palettáján, tekintsétek tehát javasol kiegészítőnek , még akkor is ha a kedvenc stílusotok fényévekre van ettől az albumtól.


Andreasról még annyit, hogy 2002ben kiadta ugyanennyire briliáns harmadik albumát, az is itt figyelne a polcon ha nem felejtettem volna el hogy kinek adtam kölcsön pár éve...:) No de vissza a művész úrhoz, akinek harmadik albumát Amsterdam és New York valamint egy jó adag depresszió követte, amiből csak 2006 körül jött ki egy új album megírása segítségével ('Mr. Johnson, Your Room Is On Fire' címmel)

Sajnos nem sikerült kiderítenem, hogy miért nincs fent Andreas egyik régi száma sem a neten, a 'Deadly Happy' c. harmadik nagylemeze mind2 videója remek lett, régen fent volt, de valami kiadói izé miatt mindet eltakarították, csak ezt az egyet találtam a kedvenceim közül, nem megijedni: mindenféle szám van még az albumon...


Andreas Johnson - The games we play





Jó hallgatást!



2008. június 5., csütörtök

VNV Nation - Carbon

VNV Nation - Carbon
2002 - Dependent Records




Ha diktátor lennék, akkor tuti hogy erre a számra foglalnám el a világot.

A VNV Nation (Victory, not Vengeance) Angol származású, jelenleg Németnek számító banda, a Carbon a hat albumuk közül a negyedik, Futureperfect címet viselő korongon kapott helyet.

Before This

30, Roni Size - In The Mode [2000]
29, Zero 7 - Simple Things [2001]
28, Beastie Boys - To the 5 Boroughs [2004]
27, The Crystal Method - Legion Of Boom [2004]
26, Toydivision - Budapest Resonance [2003]
25, Nelly Furtado – Folklore [2003]
24, Rés - How I Do [2001]
23, Seal - Best 1991-2004 CD2 [2004]
22, The Chemical Brothers – Dig Your Own Hole [1997]
21, Jean Michel Jarre – Oxygene [1976]
20, Blink 182 - Blink 182 [2003]
19, Lamb - What Sound [2001]
18, Gotan Project - La Revancha del Tango [2001]
17, Dr.Dre - 2001 [1999]
16, Stereophonics - Just Enough Education to Perform [2001]
15, John Legend - Get Lifted [2004]
14, Jamiroquai - A Funk Odyssey [2001]
13, The Prodigy - Their Law - The Singles 1990-2005 [2006]
12, Yonderboi - Splendid Isolation [2005]
11, Cadik - Live @ Tilos [2007]
10, Oasis - Standing on the Shoulder of Giants [2000]
9, Artful Dodger - It's All About the Stragglers [2001]
8, Placebo - Once More With Feeling (Singles 1996-2004) [2004]
7, The Streets - Original Pirate Material [2002]
6, Paul Oakenfold - Bunkka [2002]
5, The Animatrix OST (Official Sound Track) [2003]
4, Kasabian - Kasabian [2004]
3, Sena - First One [2003]
2, Massive Attack - 100th Window [2003]
1, Thievery Corporation - The Mirror Conspiracy [2000]

2008. június 1., vasárnap

#30 Roni Size - In The Mode [2000]





Tehátakkor
A harmincadik:






Ahhoz hogy a stílusok megfelelően keveredjenek és hogy megfelelően felkészülhessen mindenki a nyár egyik nagy bulijára a Volt fesztiválon: jöjjön most egy kis tört ütem, az eddigi ajánlásokat nézve egészen visszafogtam magam annak ellenére hogy talán ezt a stílust vinném magammal egy lakatlan szigetre ha választani kéne...
A tört ütemek képviselőinél jellemző, hogy igen fiatalok (vehetjük példának Skream-et aki 21 évesen a világ legkeresettebb Dubstep producere és előadója) ennek ellenére mai művészünk, Ryan Williams 69ben született Bristolban jamaicai szülőktől.
Fiatalon bajlódott az iskolával és sokat lógott klubokban éjjel (16 évesen), nagy hatással voltak rá a 'The Wild Bunch' által (1983tól néhány éven keresztül) rendezett party-k (A Wild Bunch tagjai hozták létre később a Massive Attack-et). Ilyen közegben a kezdetben meglepő módon (jamaicaiként) a reggaehez vonzódó művész elkezdett a jungle, a drum and bass és a break felé is nyitni, majd összepakolta otthonában az első stúdióját és Krusttal ketten 97ben létrehozták a Reprazent formációt és kiadták első albumukat a 'New Forms'-t. Az album több komolyabb díjat is nyert és hozzásegítette a csapatot hogy zenéjük egyre több emberhez jusson el. A Reprazent tehát gyakorlatilag azon kevés csapatok egyike akik előbb Angliában majd Európa többi részén is népszerűvé tette annak idején a drum and bass-t.
A Reprazent egyébként ekkor már egy komolyabb csapatot takart, a stúdióban és a fellépéseken is olyanok zenéltek együtt mint Dj Suv és Dynamite MC.
Komolyabb elvárások közepette, azonban jobb gárdával 2000 októberében Ryan és a Reprazent elkészítette második albumukat:


Roni Size / Reprazent - In The Mode [2000]



Az albumon a tagokon kívül olyan művészek is közreműködtek mint Rahzel, Method Man (Wu-Tang Clan) vagy Zack de la Rocha (Rage Against the Machine). Jól láthatóan Ők nem a tört ütemek stílusait képviselik és ezért lett ez az album olyan mint amilyen, Size ideálisan keverte a nagyon különböző stílusokat és hozott létre valami olyasmit amit azóta is csak Ő tudott és tett egy alapból erősen monoton stílust változatossá és közkedvelté.

Roni Size a Reprazent csapatával Július 3.án, 21:00-kor lép fel a Volt Fesztivál nagyszínpadán a Cypress Hill előtt (link)

TrackList:

1 Railing Pt. 2
2 In + Out
3 System Check
4 Ghetto Celebrity
5 Lucky Pressure
6 Balanced Chaos
7 Switchblade
8 In Tune With The Sound
9 Who Told You
10 Heavy Rotation
11 Staircase
12 Mexican
13 Dirty Beats
14 Centre Of The Storm
15 Snapshot
16 Play The Game

Videok:



Elsőnek akkor egy jó poén ha már a Cypress Hillt Size-ék előzik meg a Volton, akkor jöjjön a két banda közös száma (tulajdonképpen a két frontember kollaborációja):
Roni Size feat B-Real - Child of the West[2002]




Egy az ajánlott albumról:
Roni Size - Lucky Pressure




És végül sikerült találnom valami különlegeset:
Roni Size és a Reprazent élőben két új dallal, tessék mindkét számba belehallgatni hogy lássátok milyen zseniálisan keveri hozzá a zenéjét a Soulhoz, az R&Bhez vagy éppen a Rap-hez.
Roni Size Live @ Jools Holland: [2006]
::feat. Jocelyn Brown - Sing
::feat. Beverly Knight & Dynamite Mc - No More





2008. május 25., vasárnap

#29 Zero 7 - Simple Things [2001]

No megvan! Ismét nehéz volt választani, ugyanis itt volt az ideje egy ismeretlen ám mégis jó zenét játszó bandát találni, ami ugye szerencsére elég nehéz, hisz aki jó, azt azért felfedezik. Nem mondom hogy tök ismeretlenek, hiszen kaptak például grammy jelölést is, néhány szám az ajánlott albumról pedig feltűnhetett egy-két reklámban is, de azért valószínűleg csak néhányatoknak van meg ez az album és ezen szeretnénk most változtatni. Készüljetek fel: Chill-Out következik, mégpedig a jó fajtából!!

Az együttes úgy alakult hogy két tanuló, nevezetesen Henry Binns és Sam Hardaker elvégezvén a hangmérnökit beálltak dolgozni egy stúdióhoz Londonban, ahol többek között a Pet Shop Boys és Robert Plant is szokott felvenni. Kapcsolatba kerültek a szakmával és kezükbe akadt egy Radiohead szám, amivel elkezdtek játszani. Ennek az eredménye egy remix lett a 'Karma Police' kislemez B-side-ján. Az apró sikert több felkérés követte, többek között Lenny Kravitz is megkereste Őket. A sok kreatívkodásnak az lett az eredménye, hogy elsőnek egy EP-vel, majd 2001ben egy egész stúdióalbummal rukkoltak elő:



Zero 7 - Simple Things [2001]



Az album stílusát tekintve tehát chill-out, pontosabban downtempo, erősen instrumentális ami ugye a stílusból következik, de meg kell jegyezni hogy a Zero 7 csapat a fellépéseiken elérheti a 20 főt is, azaz igen komoly és változatos hangszereléssel látják el nem csak az albumaikat, hanem az élő fellépéseiket is. A lemez két húzószáma egyébként a Destiny és az 'In the Waiting Line', amelyek igen sok válogatásra CDre és filmbe be lettek válogatva (többek között az egyik all-time kedvencembe, a Zack Braff által írt és rendezett Garden State-be is bekerült). Eladásokat tekintve az album aranylemez lett, a vokálokat Mozez, Sophie Barker és Sia Furler biztosítja akik közül csak Sia az aki még mindig tagja a Zero 7 masszív előadógárdájának.
Véleményem szerint ez a lemez annak ellenére hogy lassú egyáltalán nem fárasztó, ezért merem ajánlani Mindannyiótoknak.


(Mr Binns és Mr Hardaker)
A zenekar egyébként azóta már a harmadik albumnál tart, a 2006ban megjelent 'The Garden' kapta a fent említett grammy jelölést és általánosan sokkal közkedveltebb ám hangyányit más stílusú mint az ajánlott album, ennek ellenére azt is nyugodtan betolhatjátok magatokba.

Végezetül pedig a videók:


In the Waiting Line








A Destiny élőben, szerintem az első versszak kicsit necces, de érdemes végignézni. Feltűnik még a másik számot éneklő Sophie Barker is Sia mellett.






Jó hallgatást!


Sia Furler






.