2008. március 10., hétfő

#3 Sena - First One [2003]

Sziasztok

Remélem tegnap minden oké volt és nem csak Miss Mandarin volt jó a Budapesti epizódban. Majd nekem is reagáljatok lécci hogy most akkor milyen új szálak szövődtek tegnap.

Az eheti ajánlott albumot nem kellett keresni, valahogy amikor hallgatnivalót keresgéltem egyből tudtam hogy ezt fogom beajánlani következőnek. Iszonyat tökéletes album:

Sena - First One [2003]

Ha mondjuk nem nézitek meg a linkelt boritót és egyből elkezditek hallgatni a számokat akkor azt gondolhatnátok hogy ez ismét egy jól sikerült amerikai hip-hop album (ugyanis ha valahova sorolnom kell akkor ezt a jazz-es és Rap-pes Hiphop-keveréket oda sorolnám). Én egyébként ezt valóban el is játszottam és a 3-4 szám környékén az "ez így nem jó ha nincs ütem" szövegrész elhangzásánál döben rá az ember hogy egy nemzetközi szintet megütő magyar albumról van szó.
Sena Anyja magyar, apja Ghánai és ott is nőtt fel, azonban mára teljesen magyar, ugyan az albumon azt hiszem egy magyar szó sem hagyja el a száját, azonban civilben akcentus nélkül beszél többek között magyarul is és hazánkat tekinti otthonának, ami egy ilyen volumenü
embernél ilyen gyenge underground zenei lehetőségekkel rendelkező ország esetén igen nagy szám és áldozat Részéről. Magyarul London például ezerszer több lehetőséget kinálna Neki, de saját bevallása szerint Ő annál jobban szereti hazánkat, hogy itthagyja.
Az albumot Sena a Gimmeshot crew segítségével hozta létre, tulajdonképpen a Gimmeshot első nagy dobásának számított hogy kb 10-15 ember összeült, írtak,hangszereltek,felénekelt

ek egy tucat dalt, összedobták összes pénzüket és kiadták az albumot amit a csapat kiemelkedő tagja Sena neve alá helyeztek, hangjával kapcsolták össze a számokat, ugyanis sok közös egyéb elem nincs a számok között, legalább féltucat író írta őket, a hangszerelés is elég különböző, van amit egy jazz zenekar hangszerelt és van amit Mango alias Modul írt és állított össze a laptopján. (Mangoról még csak annyit hogy egy zseni és hogy igentisztelt ex-barátnőm baráti körének tagja, szóval sok vicces történetet hallottam mindennapjairól) Végül annyit, hogy a First One szerintem egyedülálló zenei alkotás, főleg hogy itthon készült hazánk elég szar underground lehetőségei ellenére, a sok alkotó sok előnyt és nyilván hátrányt is jelent, szóval remélem sokszinüsége inkább pozitív mint negatív hatást kelt Nálatok.

Hűdesokatírtam, sorry

kellemes Franciázást!

Andris

Nincsenek megjegyzések: